`,

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av cissi - 20 augusti 2011 13:49

**våran låt**

 

texten å musiken...

har inget med dansband å göra...

men tänkte att ja öägger upp alla låtar som ja vill på denna sida....

 

Take my hand and walk with me
Let me show you what I'm feeling
What's going on inside of me
Don't you know you have changed me?
Don't you know my wishes all came true?
You're my angel, now I wanna do it all for you

Right here, right now, nothing is impossible
Right here, right now, I'm riding on a miracle
I see your face and I feel your love
and there's nothing I can do
Right here, right now, my heart
my heart belongs to you

Feels like yesterday to me
 (yeah)
when you passed outside my window
And your vision caught my eyes
Like you've known me forever
Something made you turn and look at me
In that heartbeat, I knew my destiny


Av cissi - 20 augusti 2011 12:58


Tänkte lägga upp en dikt

som ja för många årsen skrev...

den är lite sorglig.

och jag vet inte om ni förstår något av den.

men det gör inget.

jag förstår den.och för mig är det en dikt som är sann..

---------------------------------------------------------------------------






sitter här i min ensamhet

och tänker


känner några tårar rinna ner ifrån min kind,


ja tänker att


ja önska att du vore hos mig.


inte lätt när

man önska sig nånting så stort.


man önskar sig 

glädje


många dagar

många år

har mitt hjärta varit ett stort sår.


livet är inte lätt


dagarna flyr iväg


och det enda vi bryr oss om

är varandra


men hur många tar oss tid

 till att finnas där

när man verkligen behöver det.


jo den sanna riktiga

vännen

tjejen killen

mamman pappan

i ens liv.


dom finns där

om dom verkligen tycker om en.


det borde man förstå rätt så fort

men just du fanns alltid där

även om du inte sa ett ord

så fanns du alltid där.


någon betyder något

eller

att det bara är på skoj.


lek blir till allvar

man vet om det är lek eller inte.


sitter här i min ensamhet

och ser när det regnar utanför mitt fönster


och jag tänker.

att jag önska du vore här hos mig.


men det är inte lätt

när man önskar sig något så stort.


hela livet är fylld

med önskan.


alla önskar vi oss något.


men får vi det,


nja kanske om man har tur.


ja önskar mig bara

ett bra liv

och att få känna glädje och lycka.

det kommer med tiden säger folk.

önskar

offta att du

vore här och

delade livet med mig.



tid och tid


den bara rullar på


tiden bara försvinner


poff

så är allt borta.


i alla mina dagar

så har ja alltid längtat efter dig


ibland tror man

att man har dig här och ibland inte


hur och när vet man att du finns här


jo man känner det


innerst inne så känner man

man känner allt

man känner

att man har hittat rätt


rätt här i livet


det är inte helt lätt

att hitta rätt här i livet.


men nån gång gör man det.


sitter här och tänker

och önska bara att månen såg på mig nu.


vill inte att nån ska se

att mina tårar rinner

 ner från min kind.


det finns bara dig

 ja saknar i mitt liv


vill ha dig hos mig

men det kommer du aldrig mer att vara.


någon gjorde dej så ont.


dumma människa.


men jag fanns här för dig

i alla dina dagar

vi fanns för varandra

det visste både du och jag.


men nu finns vi inte

 hos varandra längre.´

inte här i livet

bara i drömmarna

och i tankarns värld


saknaden är så stor


det är så att leva idag


allt är svårt


finns ingenting som är lätt


inte ens matte och svenska


i dagen´s sammhälle.


tyckte synd om dig

när du fick

slagen mot dina ben


när du blev knuffad

in mot väggen


så som ja många

gånger också fick

vi fick stå ut tillsammans

det kanske var det

 som var våran starka

kärlek till varandra

ingen visste om det

 liv vi hade tillsammans.

det liv

du och jag

hade

det önskar ja

att ja kunde ha gjort

annorlunda

hade jag gjort det

annorlunda

hade du funnits kvar

ville inte ge dig

ett sånt liv som du fick

men tyvärr

så fick du stå ut med det

men vi fick stå

ut med det tillsammans

i mitt liv

 och i mitt hjärta.

vi fick stå ut med dom

slagen

ingenting förändrar

våran kärlek till varann

bara att du en dag försvann

önska att ja kunde ha gjort

saker och ting ogjort


men det går inte


bara och glömma

tider som har varit


livet har sin mening


allt har sin mening


det är en mening med

 saker som händer i livet


det va nog bara så

att jag skulle sitta här och falla tår efter tår

efter saknad efter dig.


men du ska veta

och det vet du redan

att du alltid har

en plats i mammas hjärta.


min lilla älskade emil.

två år du blev.

2 underbara år fick jag med dig

men för dig och mig

var det

det värsta

vi har varit med om. 

 jag var glad i dig

och du var glad i mig

du och jag hade

roligt tillsammans.

sen den dagen

då du försvann

så har jag tänkt på dig varje dag


du finns i mina tankar varje dag


lyssnar på våran

låt så offta ja kan



jag saknar dig

så enormt mycket


och du finns alltid

  i mitt hjärta


du har det bättre

där du är idag än här


min lilla emil!

  

 




Presentation


Tjoho!!! Detta är min blogg!!! i den skriver ja allt som rör sig i mitt höve...sånt som tankar,drömmar,fantasier,saker som händer i mitt liv och allt som rör sig i mitt höve...=)

Favoritcitat...
"Ta mig för den jag är,för jag kan inte bli den som du v

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

min gästis!!

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

dansband


Skapa flashcards